Сергеев қазақ тірек орта мектеп-интернаты
"Не? Қайда? Қашан?"
инттелектуальды
ойыны
дайындаған:
Рахимберлин А.Ә.
2005 жыл
МИФ кафедрасының апталығында компьютерлік
технологияларды пайдалана отырыла жүргізілген 7-8 сыныптар
аралығындағы
Н е? Қ а й д а? Қ а ш а н?
интеллектуалды ойыны.
1-кезең Ойынға қатысатын алты баланы
таңдап алу, яғни сұрақтарға тез әрі
дұрыс жауап берген балаларды таңдап стол басына отырғызу.
1-сұрақ.
Жеті үйрек ұшып бара жатыр. Аңшы екеуін атып түсірді.
Неше үйрек қалды.
2-сұрақ.
1 кБайт неше байт бар?
Жауап 1024 Байт .
3-сұрақ. Бөлмеде төрт бұрыш бар. Әр бұрышта қара мысық отыр. Әрбір қара мысыққа қарап үш мысық отыр. Бөлмеде барлығы неше мысық?
Жауап
Төртеу
4-сұрақ.
Қаздар ұшып келеді. Алдында бір қаз және оның
артында екі қаз. Ең соғы қатарда бір қаз
және оның алдында екі қаз. Екі қаздың
ортасында бір қаз және барлық қаз бір
қатарда ұшып келеді. Барлығы неше қаз?
5
сұрақ. Кемпір қалаға келе жатып қаладан
шығып келе жатқан аттары бар үш жігітті кездестірді,
әрбіреуінің жанында бір тазыдан байлаулы. Неше тірі жан
қалаға бара жатыр?
Жалғыз
кемпір ғана
6-сұрақ.
188 санын екіге қалай бөлгенде
100 сандарын алуға болады.
Жауап ортасынан бүктеу керек
(Дұрыс жауаптар компьютер арқылы дисплейге
шығарылып көмекші жүргізүші оқып отырады, жюри
топ жауап бермес бұрын фишкаларын қояды, сұрақтың
мазмұнына қарай)
НЕ? ҚАЙДА? ҚАШАН?
1.
Үнділіктер оны "сунья" деп атаған, ал араб
математиктері "сифр". Қазір біз ол цифрды қалай атаймыз.
(Нөл)
2.
Дүниежүзілік ғалымдарға математикадан басқа
ғылым салаларында қол жеткізген жетістіктері үшін берілетін
сыйлықтың аты?
(Нобель)
3.
Бұл сөз латынның "екі рет" және
"кесу" деген сөзінен құралған, яғни
қазақшаға аударғанда мағынасы "екі бірдей
бөлікке бөледі" деп аударылады. Не туралы сөз болып
тұр.
(Биссектриса)
4.
Осыдан 5-10 жыл бұрын оларды 286-шы, 386-шы, 486-шы деп
нөмірлейтін еді. Ал 586-шы нөмірден бастап оларға жаңа
атау енгізілді. Ол не?
(пентиум)
5.
Бұл ұлы математиктің қабіріндегі
құлпытасқа шардың және оған сырттай
сызылған цилиндрдің суреті салынған. Осы сызулар бойынша 2
ғасырдан кейін әлгі кісінің қабірін
анықталған болатын-ды. Бұл математик кім?
(Архимед)
6.
Бұрындары бұл терминнің аты болған жоқ-ты. Ол
терминнің атын XVII ғасырда француз математигі Франсуа Виет енгізді. Латыншадан
аударғанда бұл сөз "доңғалақтың
сымы" деп аударылады.
(радиус)
7.
Қара жәшікте жатқан зат грек тілінен аударғанда
"ойын сүйегі" деп аталады. Оның атын Пифагордың
шәкірттері енгізген болатын, қазір бұл зат балаладрың
ойындарында кеңінен пайдаланылады. Қара жәшікте жатқан
не?
(Кубик)
8.
Бұл фигураның аты грек тілінен аударғанда
"тартылған садақтың жібі" дегенді білдіреді.
Бұл не?
(Гипотенуза)
9.
Венгриядағы осы нүктеден бастап арақашықтықты
есептеу бекітілген. Будапештің дәл орталығында осы
нүктеге байланысты ескерткіш қойылған. Бұндай марапатқа ие болған
кім немесе не?
(Нөл)
10.
Рим елшісі Марцеллдің әскері Сиракуз қаласының
түбінде көп кідірді. Оларды кідірткен өз қаласын
жаулардан қорғауға ойлап шығарған ұлы
оқымысты Архимедтің қуатты катапультті машиналары еді.
Қара жәшікте осы күнге дейін тұрмыста қолданылатын
Арқимедтің тағы бір ойлап тапқан заты жатыр. Қара
жәшікте жатқан не?
(Архимед винті, осы күнгі еттурағыштада қолданылады)
11.
Қазіргі заман жаңа технологиялар заманы. Кез келген қиын
сұрағыңды бүкіл ел болып, тіпті дүние жүзі
болып шешуге көмектеседі. Осының бәрі ненің
көмегімен жүзеге асырылады.
(Интернет)
Керекті дүниелер
(карточкалар)
1.Үнділіктер оны "сунья" деп атаған, ал араб математиктері "сифр". Қазір біз ол цифрды
қалай атаймыз.
2.Дүниежүзілік ғалымдарға математикадан басқа
ғылым салаларында қол жеткізген жетістіктері үшін берілетін
сыйлықтың аты?
3.Бұл сөз латынның "екі рет" және
"кесу" деген сөзінен құралған, яғни
қазақшаға аударғанда мағынасы "екі бірдей
бөлікке бөледі" деп аударылады. Не туралы сөз болып
тұр.
4.Осыдан 5-10 жыл бұрын оларды 286-шы, 386-шы, 486-шы деп
нөмірлейтін еді. Ал 586-шы нөмірден бастап оларға жаңа
атау енгізілді. Ол не?
5.Бұл ұлы математиктің қабіріндегі
құлпытасқа шардың және оған сырттай
сызылған цилиндрдің суреті салынған. Осы сызулар бойынша 2
ғасырдан кейін әлгі кісінің қабірін
анықталған болатын-ды. Бұл математик кім?
6.Бұрындары бұл терминнің аты болған жоқ-ты. Ол
терминнің атын XVII ғасырда француз математигі Франсуа Виет енгізді. Латыншадан
аударғанда бұл сөз "доңғалақтың
сымы" деп аударылады.
7.Қара жәшікте жатқан зат грек тілінен аударғанда
"ойын сүйегі" деп аталады. Оның атын Пифагордың
шәкірттері енгізген болатын, қазір бұл зат балаладрың
ойындарында кеңінен пайдаланылады. Қара жәшікте жатқан
не?
8.Бұл фигураның аты грек тілінен аударғанда
"тартылған садақтың жібі" дегенді білдіреді.
Бұл не?
9.Венгриядағы осы нүктеден бастап арақашықтықты
есептеу бекітілген. Будапештің дәл орталығында осы
нүктеге байланысты ескерткіш қойылған. Бұндай марапатқа ие болған
кім немесе не?
10.
Рим елшісі Марцеллдің
әскері Сиракуз қаласының түбінде көп кідірді.
Оларды кідірткен өз қаласын жаулардан қорғауға
ойлап шығарған ұлы оқымысты Архимедтің
қуатты катапультті машиналары еді. Қара жәшікте осы
күнге дейін тұрмыста қолданылатын Арқимедтің
тағы бір ойлап тапқан заты жатыр. Қара жәшікте
жатқан не?
11.
Қазіргі заман жаңа
технологиялар заманы. Кез келген қиын сұрағыңды
бүкіл ел болып, тіпті дүние жүзі болып шешуге
көмектеседі. Осының бәрі ненің көмегімен
жүзеге асырылады?
1.Мясорубканың винті
2.1-ден 11-ге дейінгі сандар конверт және музыкалық
үзінді үшін Ну-погоди мультфильмін компьютерде дайындау.
3.Презентация әр жауапқа көмекшімен дайындалу.
4.Уақыттың өтуіне презентация дыбыспен.
5.Кубик денетәрбиесі мұғалімдерінен
6. Оформлениені дайындау, Не?Қайда?Қашан деп жазу.
7. Мараппаттау туралы ойлану ставкаларды
калай қоямыз.